Bingo en quiz sv Steenwijkerwold

10 januari 2021 23:15

Woensdagavond 30 december om 20:00 uur was de laatste aflevering VI sv Steenwijkerwold van start gegaan. Deze avond was een groot succes met een totale deelname van 130 leden van ’t Wold!

Alle deelnemers konden online via een livestream de quiz, bingo-rondes en gesprekken van de tafelgasten volgen. Tussen de rondes door konden de luisteraars genieten van een stukje muziek van Danny Vera (Frits Blok), wat de setting helemaal compleet maakte! Wilfred Genee (Gerjan van der Hoogen), René van der Gijp (Richard Mosterman), Hélène Hendriks (Demi Mosterman) en onze enige echte Johan Derksen (Ronnie Bramsen) waren deze avond present om verschillende situaties en gebeurtenissen die plaats hebben gevonden bij onze rood-zwarte club, door te nemen. De avond begon met een woordje van de voorzitter over het afgelopen jaar en nog enkele nieuwtjes. Daarna nam Wilfred de regie over.

De Bingo werd gedaan door Robert Spijkerman en Harry ten Wolde. De quiz was opgedeeld in drie verschillende rondes. De eerste ronde werd begeleidt door Madelon Zwiers, die de vragen presenteerde over de geschiedenis van de club. Verschillende aspecten, zoals de fusie van The Swallow en BWS in 1973, de wedstrijd tegen PSV in 1992 en andere evenementen uit de geschiedenis werden bij de vragen behandeld.  Met dank aan Martin en Annie Bronswijk, waarvan we veel informatie hebben verkregen. De tweede ronde bestond uit een trivia waarin de feitenkennis van de deelnemers over ’t Wold op de proef werd gesteld. Dit werd door niemand minder dan Erik Dingerdis gepresenteerd, die zelf ook nog vele leuke anekdotes vertelde. Vervolgens werd er in de derde ronde ‘Wie ben ik?’ gespeeld, welke gepresenteerd werd door Moniek Limburg. Geweldige foto’s van vroeger, maar ook van nu, werden tentoongesteld. Hier zaten zeker een paar mooie pareltjes tussen, wat ook een nostalgisch gevoel gaf naar eerdere topjaren van sv Steenwijkerwold. Tussen de quizrondes door was er een Bingo, waarin verschillende prijzen gewonnen konden worden die zijn gesponsord door lokale bedrijven.

Vooraf konden de leden een bier-of wijnpakket kopen van de overgebleven voorraad van de kantine en café Gelderingen, deze aangevuld met lekkernij van Spar Hof Steenwijkerwold. Net zoals bij VI werd de avond tussendoor muzikaal omlijst. Dit keer niet met Danny Vera, maar met de enige echt look-a-like Frits Blok.

Naast de spelelementen konden de deelnemers tussendoor genieten van een mooi stukje spraakwerk van de verscheidene tafelgasten. Uiteindelijk ging team ‘Stad’ er met de winst vandoor.
Bij de afkondiging van Wilfred werden de Planmadame, Café Gelderingen, de Evenementencommissie en alle andere mensen die hebben geholpen aan deze avond, hartelijk bedankt voor al hun werk en energie. Al met al kunnen wij stellen dat de avond zeer geslaagd is en wensen wij iedereen een gezond, gelukkig en sportief 2021!

Groet,
De Evenementencommissie

Winnaars bij de bingo van de jeugd;
Marin Grundel
Sven Wiersma
Helder Knol
Ramon Quax
Maickel Reerink
Britt Harsevoort
Nathan Woudsma
Dennis Menger
Giel Katers

De prijzen bestonden uit handschoenen, een voetbal, sokophouders en bonnen van Visschersport ter waarde van € 10, € 20 en een hoofdprijs van € 50. Deze prijzen werden aangeboden door Visschersport en De Afhaalstraat.nl Steenwijk.

Winnaars van de quiz;
Team Stad heeft deze prijs binnen gehaald en won daarmee een lekkernijpakket van Attent Supermarkt Hof en een bon van café De Karre. Ook deze prijzen zijn aangeboden door beide ondernemers.

Winnaars van de bingo senioren;
Petra Hof
Niels de Lange
Krista Hof
Bennie Daan
Daniëlle ten Wolde
Emily Fluitman
Iris Pieterson
Roan Kuiper

Zij wonnen bonnen of pakketten aangeboden door;
Bakkerij Muis, Olijslager Verf, café De Karre, Rianne’s Knip en go, Huidverzorgingstudio Gelderingen, Attent Supermarkt Hof, Slagerij Bouma, Snack-Resto Woldplein en Visschersport.

Met dank aan deze ondernemers voor hun bijdrage.