Selectie sv Steenwijkerwold neemt afscheid van oudgedienden

15 oktober 2021 13:00

1e selectie

Op een druilige zondagmiddag in oktober en een eveneens verregende wedstrijd van Steenwijkerwold tegen HODO heeft de selectie afscheid genomen van een zevental spelers en in het bijzonder onze wasvrouw Gé Otten.
Daar waar het publiek zich onder de paraplu liet vermaken door de plaatselijke sv, vonden de oudgediende het wel welletjes en stonden gebroederlijk met z’n allen in de (feest)tent te wachten op wat komen ging. Nadat de selectie was opgewarmd en de eerste frustraties door een slinger aan het rad waren verdwenen, kon er worden gestart met het afscheid.

Om te beginnen met mevrouw Otten; jarenlang heeft zij de voetbalkleding van de selectie gewassen. Wij zijn Ge ontzettend dankbaar en hopen dat zij nu kan genieten van haar (was)pensioen.

Nadat Gé in het zonnetje was gezet was het de beurt aan Jos Jongbloed (4 seizoenen 1e selectie volgens het world wide web) en Rob ten Wolde (9 seizoenen 1e selectie).

Jos Jongbloed een ras voetballer, in alle elftallen vertegenwoordigd geweest en vorig seizoen in ons tweede de rol van laatste man vertegenwoordigd. Wisten jullie wel dat deze man hardlopende richting de trainingen kwam en weer hardlopend terugging…. Jos succes in de lagere elftallen, maar dat komt vast goed! Als we iemand nodig hebben - bellen we.

Dan Rob ten Wolde; op jonge leeftijd bij de 1e selectie gekomen, daar bewees hij direct zijn meerwaarde. Mede door zijn fantastische traptechniek, loopvermogen en flamboyante persoonlijkheid leverde Rob dit een transfer richting vv Beilen op. In Beilen heeft hij een aantal jaren samen met onze huidige trainer Gerjan van der Hoogen vertoefd. Via Old Forward besloot hij een paar jaar geleden het nog een keertje voor te doen bij sv Steenwijkerwold. En dat deed hij; “Rob ten Wolde in topvorm teruggekeerd bij Steenwijkerwold”, zo luidde de titel van de Steenwijker Courant in november 2019. Helaas hebben wij slechts één volledig seizoen mogen genieten van deze topvorm, want Rob heeft besloten in een lager elftal te gaan acteren. Wij bedanken Rob voor zijn belangrijke bijdrage aan de promotie en wensen hem succes in het 6e!

ge.jpeg jos.jpeg rob.jpeg

Na weer een fanatieke slinger aan het rad en muzikale omlijsting stond het volgende drietal op het programma om naar voren te komen; Arjan Dekker (11 seizoenen), Jhonno Westerbeek (8 seizoenen) en Kor Westerveen (9 seizoenen).

Te beginnen met Arjan Dekker, alles bij elkaar goed voor 11 seizoenen in de 1e selectie. Vanuit de A-junioren naar het 1e, eerst op het middelveld en daarna in de laatste linie. Helaas wordt zijn voetbalcarrière ook overschaduwd door vele blessures en als klap op de vuurpijl een overstap richting Steenwijkerboys. Arjan heeft menig tegendoelpunt voorkomen en wij gaan zijn karakteristieke lange bal missen.

Als tweede Jhonno Westerbeek, de jongste speler waarvan wij afscheid nemen. De linksbuiten met zijn onmiskenbare rushes langs de krijtlijn. Jhonno heeft slechts een foutje gemaakt; een uitstapje richting rood-wit in Steenwijk, maar het is hem vergeven. Na één jaar weer terug op het oude nest en meteen belangrijk als aangever en doelpuntenmaker. Helaas door een vervelende blessure afscheid moeten nemen van de selectie.

Als laatste Kor Westerveen; de enige getransfereerde speler van de selectie, in de bloei van zijn leven gekocht van Old Forward. Belangrijk als aanjager in en buiten het veld, te horen op alle omliggende velden en altijd voorop de strijd! Na zijn jaren in het 1e, aangesloten bij het 2e om als routinier en aanvoerder de jonge honden te temmen. Na de mooie woorden besloot Kor om met zijn zwoele stem een Nederlandstalige hit ten gehore te brengen. Gelukkig is hij meer voetballer als zanger. Jhonno, Kor en Arjan succes in het 6e en 5e, ze gaan veel plezier aan jullie beleven!

arjan.jpeg jhonno.jpeg kor.jpeg

Toen alle versnaperingen vanuit de kantine reeds op waren, de tissues opgeborgen en de kinderen op bed moesten wij nog afscheid nemen van de laatste twee oudgedienden. Niet zomaar twee, het was de beurt aan Erwin Kok en Niels Bramsen. Beide heren respectievelijk goed voor 14 seizoenen (Niels) en 15 seizoenen (Erwin).

Niels heeft als rots in de branding vele jaren in de as van de verdediging zijn spierballen getoond. Wij durven wel te zeggen dat menig aanvaller uit de regio met de staart tussen de benen het veld verliet. Lekker vanaf heden 1x in de week trainen en met op zondag met Bjorn en Ronnie voetballen!

Tenslotte Erwin; een man van weinig woorden, maar vele daden. Erwin heeft vele generaties in het 1e zien komen (en weer gaan), stond z’n mannetje op iedere plek en ging altijd voorop in de strijd. Tijdens de voorbereiding was Erwin niet z’n uitslover, maar daar heeft niemand het verder meer over... Wij gaan de routine van deze man missen!

niels.jpeg erwin.jpeg

Wij wensen alle spelers succes bij hun nieuwe elftal en hopen jullie nog vaak langs de lijn te zien!

Namens de selectie sv. Steenwijkerwold 2021/2022