Steenwijkerwold strandt in nacompetitie bij Sellingen: 3-0

12 juni 2022 20:30

Sellingen bleek op het plaatselijke sportpark in Zuidoost Groningen een te groot obstakel on door te gaan naar de volgende ronde. De thuisclub nam al snel een 1-0 voorsprong, die na de pauze tot 3-0 werd uitgebouwd.

Vrijwel de gehele eerste helft hadden de geel-zwarten een overwicht, en dat resulteerde al na vijf minuten in de openingstreffer. Arjan Heeren pikte een verre trap uit de verdediging prima op en strafte de weifeling bij doelman Gerwin Bosscha prima af. De gasten konden daar weinig tegenover stellen, al mocht de thuisclub niet klagen toen Wilko Vroege de bal niet goed mee kreeg, en Dennis Kuiper voor opluchting kon zorgen. Joost Dolstra moest na ruim een half uur geblesseerd de strijd staken, waarna Leon Kerstma zijn plaats innam. Kerstma was lange tijd geblesseerd, maar was blij dan hij geen last meer had. “Daar ben ik erg blij mee, en ik zie dit als mijn grootste overwinning”, aldus de blije invaller.

Na de pauze waren beide partijen gelijkwaardiger, maar de meeste en beste kansen waren voor de Groningers. Devin Bouma redde nog een keer op de doellijn en Bosscha had nog enkele knappe reddingen. Uit een counter nam Corné Prins de tweede treffer voor zijn rekening en in de slotseconden bepaalde Bjorn de Roo nog voor 3-0.
Arbiter Martijn Gerbrandy leidde prima.

“Het is jammer, maar we hebben verloren van een goede tegenstander”, gaf Steenwijkerwoldtrainer na afloop vlot toe. “Ik heb tegen de jongens gezegd dat ze gerust twintig minuten mogen balen, maar dat ze daarna mogen nagenieten van een prima seizoen. Na onze promotie uit de vierde klasse was dit ons eerste volledige seizoen in de 3e klasse. Trots overheerst.”

Opstelling Steenwijkerwold: Gerwin Bosscha, Devin Bouma, Peter Dekker, Jan Oord, Erik Groen (62e Ian Los), Rick Weijs, Mitchell Mosterman, Henk Jan Timmerman (62e Rob ten Wolde), Wilko Vroege, Joost Dolstra (35e Leon Kerstma), Wilco Stevens (62e Erik Mosterman).