Steenwijkerwold 2 promoveert na 1-0 winst op GRC 2 naar reserve hoofdklasse!!!

20 juni 2022 23:45

De reserves van Steenwijkerwold kenden na een door Corona aangetaste periode een fantastisch seizoen ’21-’22. Nadat drie jaar geleden de ploeg onder leiding van trainer Willem ter Horst naar de eerste klasse was gepromoveerd werd het roer overgenomen door Bert Otten, die na twee onvolledige seizoenen de ploeg opnieuw tot grote daden wist te motiveren.

Het resultaat in de eindrangschikking: een overduidelijke tweede plaats (Valthermond 2 werd eerste), en dat maakte de weg vrij om deel te nemen aan de nacompetitie, waarin een promotie naar de hoofdklasse te verdienen was. De eerste wedstijd in Steenwijkerwold tegen Jubbega 2 werd overtuigend met 4-0 gewonnen, waarna GRC uit Groningen (mogelijk degradant uit de hoofdklasse) in beeld kwam.
De winnaar zou volgend jaar (weer?) op het hoogste niveau uitkomen.

De wedstrijd tegen de Groningers werd zondagmiddag op neutraal terrein gespeeld. De ploegen maakten dankbaar gebruik van de gastvrijheid van SV Houtigehage, die accommodatie en een prima veld ter beschikking stelde. Twee bussen met spelers en supporters stonden garant voor een sfeervolle ondersteuning. De afvaardiging uit Groningen was iets bescheidener, en dat was te merken aan de vocale ondersteuning.

Toen arbiter Stoetman het sein voor de aftrap was stond de klok op precies 12.00 uur. Al gauw ontstond een spelbeeld met een overwegend sterker Steenwijkerwold en een GRC dat er nauwelijks in slaagde om in de buurt van het doel van Stijn Blum te komen. Ondanks enkele grote scoringskansen slaagden de mannen van ’t Wold er niet in om de doelman van de Groningers te verschalken. Omdat de Steenwijkerwoldse verdediging een ijzersterk optreden verzorgde kregen de stedelingen nauwelijks mogelijkheden, en de 0-0 ruststand was zeker geen weerspiegeling van de krachtsverhoudingen.

Na de thee gaven de Groningers wat meer tegengas, maar Steenwijkerwold bleef de betere ploeg. Met nog 20 minuten te gaan werd dat ook eindelijk op het scorebord duidelijk. Hein Winter bereikte met een verre diagonale trap de scherp staande Bas Wijdenes, die na een sprintje de perfecte voorzet naar Jasper Munsterman losliet. Deze trapte van dichtbij de langverwachte treffer achter de kansloze doelman: 1-0. GRC kreeg nog twee kansen, maar eerst stond Blum bij een kopbal op de goede plaats, en even later ontbrak het bij een afstandsschot aan de juiste richting.
Bij het slotsignaal van de prima leidende arbiter Stoetman stond de 1-0 nog steeds op het scorebord: Er kon een feestje gevierd worden, en dat kun je rustig aan de mensen uit ’t Wold overlaten.

Opstelling Steenwijkerwold: Stijn Blum, Daan Kremer, Frank Hankel, Guus Schipper, Joep Kranendonk (Jan Oord), Hein Winter (Allard Buiter), Brian Los, Brent Smit (Bram Gorter), Raymon Westerbeek, Justin Tuinstra (Bas Wijdenes), Jasper Munsterman (Christian de Lange). Leo Vloedbeld mocht na vijf wissels niet meer in actie komen.