Steenwijkerwold bekert door na strafschoppen tegen SVV '04

24 november 2022 22:30

De bekerwedstrijd tussen thuisclub Steenwijkerwold en SVV ’04 uit Schoonebeek eindigde na 90 minuten ondanks een enerverend potje voetbal in 0-0. De gastheren namen de strafschoppen nèt iets beter, en omdat de rood-zwarten in de reguliere speeltijd overduidelijk de betere ploeg waren mag dat verdiend genoemd worden.

De gasten, evenals Steenwijkerwold koploper in de derde klasse, kwamen er nauwelijks aan te pas. De defensie van de thuisclub gaf nauwelijks kansen weg, terwijl de één na de andere fraaie aanval richting doelman Jordy van de Corput golfde. Al na twee minuten ging de bal op de stip, toen arbiter Jeffrey Lubberts een handsgeval binnen de zestien constateerde. Jan Oord strandde echter op de prima reagerende Van de Corput. Boris Berghorst stond aan de basis van enkele goede scoringskansen voor de thuisclub, maar het was echter steeds een kwestie van nèt niet. Bram Gorter kwam een teenlengte te kort Bart Slomp kreeg er nog net een teen tussen om Wilco Stevens het scoren te beletten. terwijl ook Van de Corput geen zwakke momenten telde. Met een uiterste inspanning voorkwam hij dat een lob van Stevens doel trof. De Drenten hadden een voorkeur voor de lange bal, en de rood-zwarte defensie liet zich daardoor niet verrassen, zodat doelman Stijn Blum een rustige eerste helft kende.

Na de 0-0 ruststand bleven de gastheren de betere ploeg en wist de verre trappen van SVV ’04 steeds goed te verwerken. De beste kans voor de bezoekers was voor Ruben Jansen , die een directe vrije schop  hard in de kruising joeg. Doelman Blum wist er wel raad mee. Daarvoor had Jan Oord al rakelings naast het Drentse geknald. Ondanks het overwicht van de thuisclub stond het na 90 minuten nog steeds 0-0, zodat strafschoppen de winnaar moesten bepalen.

Omdat Van de Corput de laatste strafschop tegen de lat pegelde gaat Steenwijkerwold naar de volgende ronde.

Opstelling Steenwijkerwold: Stijn Blum, Devin Bouma, Daan Kremer, Ian Los, Hein Winter, Boris Berghorst, Bram Gorter, Wilco Stevens (76e Sem Huisman), Rick Weijs, Joost Dolstra (76e Erik Mosterman), Jan Oord.