Gedragscode

Het bestuur heeft in navolging van andere verenigingen, oproepen van de KNVB en signalen van enkele jeugdleiders, besloten een gedragscode vast te stellen. De gedragscode geldt voor alle leden, trainers, vrijwilligers, ouders van jeugdleden en bezoeker van onze wedstrijden en accommodaties. We willen er aan bijdragen dat leden met plezier kunnen voetballen en zich verder kunnen ontwikkelen. Normen en waarden bij de beoefening van de voetbalsport vinden we belangrijk. Onze vereniging moet een ontmoetingsplaats zijn en blijven waar sporters gezamenlijk met plezier en voldoening kunnen voetballen. Hoewel we vinden dat in een dorp als Steenwijkerwold het toch duidelijk zou moeten zijn wat we normaal vinden, blijkt dat er behoefte is om duidelijkere gedragsregels.

Het Bestuur heeft gedragsregels opgesteld die hierbij kunnen helpen. We vragen alle leden de gedragscode actief uit dragen.

Met name de trainers, begeleiders en ouders/verzorgers hebben een belangrijke verantwoordelijkheid en voorbeeldfunctie voor wat betreft het uitdragen en bewaken van gedragsregels.

De gedragscode is beschikbaar via deze link, en zal aan alle elftalleiders bij aanvang van de competitie ter beschikking worden gesteld.