Terugblik activiteiten van de club van 100 !!!

6 november 2019 22:00

Terugblik activiteiten van de club van 100 !!!

Woensdagmiddag 18 september gingen we met een club enthousiaste kinderen van de JO-11, JO-13-1 en JO-13-2 teams naar het Klimbos Avontuurlijk Paasloo.
Het was goed klimweer, iedereen had een goed humeur meegenomen dus de middag kon al niet meer stuk. Na de uitleg van de kliminstructeur mocht iedereen het bos in. Er waren 4 uitdagende klim parcoursen variërend van redelijk gemakkelijk naar best wel moeilijk met een lange kabelbaan. Na 2,5 uur klimmen hebben we ze maar uit de bomen gehaald want sommige konden er geen genoeg van krijgen. Na wat drinken en lekkers ging iedereen moe maar voldaan weer naar huis.

Een week later, 25 september, waren onze jongste voetballertjes de bambino ’s, de JO-8-1 en de JO-8-2 aan de beurt voor hun uitje. We gingen naar de Drentse Koe in Ruinerwold. Aangezien wij dat kleine grut ook allemaal niet meer kennen kregen ze allemaal een super cool rood Steenwijkerwold hesje aan. Gelukkig was het lekker rustig die middag dus konden ze heerlijk hun gang gaan. De een ging blacklight voetbal doen, de ander zat op een trekker, skelter, paard, in de zandbak of op het speelhuis. Ook kon je bij de koeien kijken en de cavia’s aaien. Tussendoor mochten ze een cake versieren en opeten natuurlijk en na de tijd mocht iedereen nog een ijsje. 19 rode blije hoofdjes van de inspanning gingen einde van de middag weer terug naar Steenwijkerwold. Wij hebben zelf ook erg genoten deze middag.

Op vrijdagavond 4 oktober gingen we met de JO9, JO10 en MO11 naar Fit en Fun Jump in Wolvega. We hadden het hele trampoline park voor ons alleen maar we waren dan ook met 28 enthousiaste kinderen. Na de uitleg van wat wel en niet mocht konden ze de baan op om vette sprongen en salto’s te maken. Ook het springen in een bak met schuimblokken vonden ze te gek net zoals je laten vallen in een enorme airbag gevuld met lucht. Na een uur jumpen waren ze allemaal moe en was het tijd voor ranja, een ijsje en een zakje chips. Om 20.30 uur gauw naar huis en slapen want de dag erna moest er natuurlijk weer gevoetbald worden…..

Woensdagavond 23 oktober gingen we met de JO15-1 en 2 en de MO15 naar Rebound in Zwolle, het grootste trampoline park van Oost Nederland. In totaal gingen 51 jongens en meiden mee. Gelukkig waren ook 14 ouders bereid om te rijden dat was super fijn en bespaard uiteraard in de kosten zodat we nog meer leuke dingen kunnen ondernemen met alle kinderen. Een uur lang kon de jeugd zich uitleven. Zelfs YouTube-er Timo Miedema was die avond aanwezig om de kids coole trucjes aan te leren.

Als laatste zijn de JO19, 17-1 en 2 en de MO17 aan de beurt. Deze activiteit vindt gewoon plaats in ons eigen mooie dorpje en wel in Café Gelderingen. Wie o wie wordt de winnaar van de Pubquiz en gaat er met de 1e prijs vandoor!!

Groetjes van de Club van 100, Lian Dam en Simone van Sleeuwen