Beleidsplan '18-'22

Onze Missie:
Het bestuur creëert dusdanige voorwaarden dat de bij de voetbalvereniging aangesloten leden op een zo hoog mogelijk niveau kunnen presteren, zonder hierbij tekort te doen aan de recreatieve teams.
Naast sportieve prestaties is het sociale en maatschappelijke aspect een belangrijke pijler van onze vereniging. De kernwaarden van onze vereniging zijn:
1. sportief;
2. ambitieus;
3. betrokken en sociaal;

Sportief:
Het plezier in voetballen staat bij onze vereniging op de eerste plaats. Respect voor een ieder die op het sportpark verblijft, is een belangrijk uitgangspunt. Ook streven wij naar een open cultuur waar wij elkaar onderling kunnen aanspreken.

Ambitieus:
Het streven is om zoveel mogelijk sportieve resultaten te behalen door alle elftallen, met daarbij extra focus op het eerste herenteam en het eerste vrouwenteam. Deze ambities kunnen alleen behaald worden door:

• Een gezonde financiële situatie;
  • Een goede onderlinge samenwerking met leden, ouders en vrijwilligers;
  • Aandacht voor sponsoren, voor de club van 100/evenementen commissie en voor de nietspelende leden
De plannen van aanpak met betrekking tot het behalen van de sportieve resultaten staan vermeld in de twee technische beleidsplannen, die verderop in dit document aan de orde komen.

Betrokken:
Zonder de betrokkenheid van leden, ouders en vrijwilligers heeft de vereniging geen bestaansrecht. Een actieve bijdrage naast de financiële bijdrage is een voorwaarde om onze kernwaarden tot uiting te kunnen brengen. Daarnaast wil de vereniging sociaal en maatschappelijk betrokken zijn bij het dorp Steenwijkerwold en wijde omgeving.

Visie:
s.v. Steenwijkerwold is een voetbalvereniging met een warm hart, waar je als voetballer, ouder, vrijwilliger, sponsor, supporter of als gast met plezier komt. De vereniging is een goede gastheer/-vrouw voor al haar gasten. Ze is sportief, financieel gezond en heeft de ambitie om de eerste elftallen op een zo hoog mogelijk niveau te laten spelen, en de jeugd zo goed mogelijk op te leiden tot het gewenste niveau.

De vereniging wil dat ieder lid en bezoeker van het sportpark op een respectvolle wijze met elkaar omgaat. De gedragscode die ook op de site staat, kan hiervoor nageslagen worden. Voor ieder lid van de vereniging moet het duidelijk zijn hoe de organisatie en structuur van s.v. Steenwijkerwold in elkaar steekt.

De invulling van de organisatie staat vermeld in de handboeken. De handboeken staan op de website. De accommodatie en de velden zijn in goede staat. Alle teams zullen het gehele seizoen op het sportcomplex moeten kunnen spelen/trainen. Om dit te kunnen bereiken zijn goede velden noodzakelijk, aangevuld met een kunstgrasveld.

De maatschappelijke betrokkenheid uit zich in de samenwerking met het onderwijs, maatschappelijke organisaties en het bedrijfsleven in Steenwijkerwold en omstreken. Tevens staat s.v. Steenwijkerwold open om een goede en betrouwbare gesprekspartner te zijn van de afdeling sport van de gemeente Steenwijkerland.

Het beleidsplan 2018-2022 is vastgesteld en kan hieronder gedownload worden:

Beleidsplan 2018 – 2022