“Ons Tweede” tegen Geel Wit 2

15 november 2019 11:15

Kor

Vandaag 10 november mochten we aantreden tegen Geel Wit van het waddeneiland Ameland.
Dit eiland is vanaf het westen gerekend het vierde bewoonde Nederlandse waddeneiland en behoort tot de provincie Friesland. Het gehele eiland valt onder één gemeente, die dezelfde naam draagt. Op 1 januari 2019 telde het waddeneiland, en dus ook de gemeente, 3.673 inwoners (bron: CBS). En heeft daarmee bijna twee keer zoveel inwoners als ons Steenwijkerwold.

Waar onze eilandbewoners bijna elke uitwedstrijd afhankelijk zijn van de boot werd de wedstrijd tijd hierop in Steenwijkerwold aangepast. Om 11:00 mochten we starten. Helaas net als de vorige twee wedstrijden kwamen we (te) snel op achterstand, 0-1, en konden we ondanks goed voetbal niet voor de rust een goal maken. Na de pauze waren de pijlen naar voren gericht en werd er veelvuldig een aanval opgezet richting het vijandige doel, ondanks een serie goede kansen leverde dit niet een doelpunt op. En waar “Ons Tweede” niet scoorde deed Geel Wit dit een 15 minuten voor tijd wel, via een geplaatste kopbal buiten het bereik van onze keeper Stijn, 0-2.

Mede door het aanmoedigen van de vele supporters, kreeg Steenwijkerwold nog een aantal goede kansen en toen na een voorzet van Kor, good old Jos de 1-2 maakte, werden de laatste 5 minuten nog spannend. Er werd gestreden voor elke meter, maar het bracht niet een verdiende gelijkmaker.

Na zeven wedstrijden staat “Ons Tweede” nu op een elfde plaats en is het wel duidelijk dat iedere wedstrijd 100% inzet nodig is om tot een goede klassering te kunnen komen in deze reserve eerste klas.

Komende zondag spelen we uit om 11:00 tegen SC Emmeloord 2 in het felbegeerde bekertoernooi. We hopen dan ook weer jullie als toeschouwers te mogen verwelkomen.

Met sportieve groet,

“Wij zijn het Tweede”