“Ons Tweede” tegen VV DTD 2

27 november 2019 10:30

Kor

Vandaag 24 november mochten we tegen DTD 2 (Voetbalvereniging De Trije Doarpen) aantreden in Cornjum net buiten Leeuwarden. Omdat de wedstrijd om 14:00 begon, was de start net als ons eerste elftal in Cafe Gelderingen. Na een heerlijke bak koffie, een kop soep en twee bolletjes ham, kon de weg vervolgd worden naar Cornjum.

Het dorp telt een 420 inwoners en is ontstaan op een terp dat rond de start van de christelijk jaartelling is opgeworpen (bron: wikipedia). Aangekomen in de dorp, waren de dorpelingen lekker in de tuin bezig en konden ze vanuit hun huiskamer de voetbalwedstrijd zien.

Na een goede warming-up mochten we om 14:00 aan de wedstrijd beginnen. In tegenstelling tot de afgelopen competitiewedstrijden wisten we zeer compact te spelen en na ongeveer een 15 minuten konden we via een prachtige combinatie, een assist van Erik en een beheerste schuiver van Jorni de score te opnenen, 0-1. Niet veel later wisten we op een identieke manier de score te verdubbelen, 0-2. Het was dan ook fijn om na een paar sterke optredens in het eerste elftal onze team topscoorder, Jorni, terug te hebben in onze gelederen. Na deze goede voorsprong wist DTD de druk op ons doel te verhogen. En na een overtreding in ons eigen zestienmeter op een speler van “Ons eigen Tweede”, kregen we zeer onverwachts een strafschop tegen, waarbij de verwachting was een vrije trap mee te krijgen. Jammer genoeg ging de bal erin en verkleinde DTD onze voorsprong, 1-2. Hierna brak de welverdiende rust aan.

In de tweede helft bleef Steenwijkerwold compact spelen en met name Erik was een plaag voor de verdediging van onze tegenstander. Zelfs zo dat met een Thomas Müller achtige karatetrap (Ajax-Bayern Munchen december 2018) onze spits Erik in zijn gezicht werd geraakt om hem af te stoppen. Hierdoor moest Erik opgelapt worden en stond Steenwijkerwold een vijftal minuten met 10 man. Ondanks dat de druk groter werd, wisten we stand te houden. In dit laatste bedrijf werd de wedstrijd steeds grimmiger. Gelukkig wisten wij zelf het enige juiste antwoord hierop te geven en dat was het maken van de verlossende 1-3 via Justin. Kort voor het einde van de wedstrijd kreeg DTD nog de 2-3, maar dit mocht de pret niet meer drukken. Na een zwaarbevochten maar verdiende overwinning werd huiswaarts gekeerd en hebben een aantal teamgenoten nog even bij Steenwijker Boys in de kantine gekeken of er nog een drankje te koop was.

Komende zondag spelen we op ons eigen Steenwijkerwoldse sportpark tegen Annen 2 om 12:00.  We hopen dan ook weer veel fijne toeschouwers te mogen verwelkomen.

Met sportieve groet,

“Wij zijn het Tweede”