“Ons Tweede” tegen VV Annen 2

5 december 2019 9:30

Kor

Vandaag 1 december mochten we aantreden tegen VV Annen 2. Voor diegenen die niet weten waar Annen ligt hierbij een stukje sociale geo- en topografie. Annen is een dorp in het noorden van de gemeente Aa en Hunze in de Nederlandse provincie Drenthe, halverwege de dorpen Zuidlaren en Gieten, gelegen op de Hondsrug. Het dorp heeft 3.595 inwoners (bron: wikipedia).

Door een aantal blessures in onze selectie, hielpen Robin, Sander en Tim ons vandaag uit de brand! Om 12:00 begon de wedstrijd en met onze “kat uit de boom kijk” taktiek wisten we zeer gedreven de linies compact te houden en goed te verdedigen. Met onze snelle voorhoede wisten we een aantal kansen te creeren, waarbij Erik bijna het doel trof. In één van de tegenstoten wist echter Annen de score te openen, 0-1.  Gelukkig is het vertouwen in eigen kunnen groot en konden we direct op jacht naar de gelijkmaker en vlak voor rust viel deze ook. Na een knappe voorzet van Justin wist Jasper de bal over de keeper heen te koppen het doel in, 1-1. Niet veel later brak de rust aan.

Na een lekkere bak thee mochten we aan de 2e helft beginnen. Met geconcentreerd spel wist “Ons Tweede” via een aantal goede counters kansen te creeren. Door meer en meer druk op het vijandelijke doel, kregen we ook een aantal corners mee. Na ongeveer 15 minuten wist Kor een afgeslagen corner via een menigte van verdedigers in het doel te schieten, 2-1. Vanaf dat moment ging Annen meer druk zetten en kreeg onze voorhoede meer ruimte. In de geboden ruimte wist Tim, na goed storen de 3-1 te maken. Hierna was het verzet van Annen gebroken en wist Kor op aangeven van Tim nog de 4-1 te maken in de slotfase. Vervolgens vond de goed leidende scheids het genoeg en floot hij voor het eindsignaal.

Door deze overwinning mede tot stand gekomen door de grote schare toeschouwers is “Ons Tweede” gestegen naar de 7e plaats op de ranglijst.

Komende zondag 8 december spelen we uit tegen LSC 1890 in Sneek. Volgens onze spits Erik is dit een mooie stad, vooral met de Sneekweek. Wij zijn in ieder geval benieuwd en hopen dat ook een aantal fijne toeschouwers met ons meereizen. De wedstrijd begint om 10:00 op het sportpark van LSC.

Met sportieve groet,

“Wij zijn het Tweede”