“Ons Tweede” uit naar LSC Sneek 2

13 december 2019 16:15

Kor

Zondag 8 december stond de uitwedstrijd tegen LSC Sneek op het programma. Voor ons is dit een tegenstander die na Jubbega de minste reistijd is. Dus mochten we uitslapen en vertrokken we 08:15.

Ondergetekende had in het verleden al eens in Sneek gevoetbald. Destijds stond er na de deze wedstrijd een foto collage in het magazine Voetbal International (VI) waar voornalig sterspeler Johnny op afgebeeld stond. Bij het sportpark van LSC aangekomen keken mijn medespelers de ogen uit. Met name de historisch monumentale tribune en kantine vielen in positief opzicht op.

Om 10:00 begon de wedstrijd en eigenlijk werd al snel duidelijk dat LSC een kwalitiatief en fysiek sterk elftal was. Voor ons was het dan ook zaak de 0 te houden. Helaas lukte dit vandaag niet en wist LSC uit te lopen naar een 3-0 voorsprong voordat “Ons Tweede” iets kon terug doen. Na een goede dieptebal wist Kor de bal voor te trekken en gelegenheidsmiddenvelder Henk Jan wist de bal feilloos in te schieten, 3-1. Hierna wilden we nog aanzetten, maar ondanks de goede bedoelingen maakte LSC direct de 4-1. Dit was dan ook de nekslag en niet veel later werd er afgefloten.

Vandaag troffen we een (te) goede tegenstander en verloren we terecht. Aankomende zondag mag “Ons Tweede” het opnemen tegen GSAVV Forward 2 uit Groningen. De wedstrijd begint op ons sportpark om 12:00. We hopen dat de weergoden ons goed gezind zijn en we veel toeschouwers mogen verwelkomen. Omdat dit tevens de laatste wedstrijd voor de winterstop is, zullen de DJ’s van “Ons Tweede” zorgen voor een gezellige middag na de wedstrijd in de kantine.

Met sportieve groet,

“Wij zijn het Tweede”