Steenwijkerwold uitgebekerd: 5-1 bij tweedeklasser Rolder Boys

14 december 2019 14:00

Toen Rolder Boys als tegenstander van Steenwijkerwold in het bekertoernooi uit de koker kwam werden er onmiddellijk plannen gesmeed om spelers en supporters per bus naar het noorden van Drenthe te transporteren. Al snel was het duidelijk dat één bus niet voldoende bleek om aan de belangstelling te kunnen voldoen. Dus... een tweede bus.

Zo kon het dan ook gebeuren dat op het Rolder sportpark de strijd tussen tweedeklasser Rolder Boys en vierdeklasser Steenwijkerwold onder grote belangstelling werd afgewerkt. De toeschouwers zagen een aantrekkelijke wedstrijd waarin de thuisclub wel de sterkste was, maar de bezoekers deden toch zeker een uur goed mee om er een echte wedstrijd van te maken. Uiteindelijk gaf het scorebord een iets geflatteerde 5-1 eindstand aan.

“We begonnen te afwachtend, waardoor zij met drie man op het middenveld ons te gemakkelijk onder druk konden zetten. Pas toen wij ons wat meer naar voren waagden deden we echt goed mee”, vond trainer Gerjan van der Hoogen na afloop.

Na elf minuten kwamen de Drenten op voorsprong. Sander Jansen kreeg even te veel ruimte om een schot te lossen, en de bal ging als een raket tegen het net: 1-0. Een counter via Boris Berghorst leverde een goede kans op voor Wilko Vroege, maar omdat deze rakelings naast schoot bleef de gelijkmaker achterwege. Beide ploegen kregen voor de pauze nog goede kansen om iets aan de tussenstand te doen, maar de juiste richting ontbrak of de beide doelmannen weigerden medewerking. Toch werd het op slag van rust nog 0-2. Keeper Stijn Blum kreeg een knal (een vrije schop) van Jeroen Knol niet onder controle, waarna Steijn Bloembergen de herkansing voor zijn rekening nam.

Na de rust zag men een sterkere thuisclub tegen een goed counterend Steenwijkerwold. Na een uur spelen werd het 3-0, toen Arjan Dekker de inzet van Knol weliswaar onderschepte, maar het leer in eigen doel zag verdwijnen. Twee minuten later zorgde Siemen Krikke zelfs voor 0-4. Vijf minuten voor het eindsignaal van de prima leidende arbiter Wim Nigro kwam Steenwijkerwold tot de meer dan verdiende tegentreffer. Doelman Michel Bakker verslikte zich in Ryan de Boer, en moest aan de noodrem. De bal ging op de stip en dat was deze keer een klusje voor Rob ten Wolde: 4-1. Terwijl de gasten nog een beetje stonden na te genieten bepaalde Ferdi Hidding in de laatste seconden de eindstand op 5-1, en dat was eigenlijk net iets te veel om de verhoudingen in het veld weer te geven.

“Ach, ik vind dat we ons best hebben gedaan en een groot deel van de wedstrijd goed partij hebben gegeven. Rolder Boys had er nog een paar kunnen maken, maar wij hadden er toch ook zeker nog een paar in kunnen, en misschien wel moeten leggen”, vond Van der Hoogen.

Enkele spelers bedankten de meegereisde supporters na afloop voor hun steun. Aan de andere kant mag ik namens deze aanhangers de selectie en begeleiding bedanken voor de mooie wedstrijden die ze ons in de beker hebben voorgeschoteld, alsmede de keurige verzorging (hapjes en drankjes in de supportersbus !!) tijdens het busvervoer.
Tot slot nog een kleine tip aan de jongste generatie steenwijkerwoldsupporters: Laat het vuurwerk over aan de spelers op het veld. Die kunnen dat prima zelf verzorgen...

Opstelling Steenwijkerwold: Stijn Blum, Peter Dekker, Arjan Dekker, Niels Bramsen (80e Henk Jan Timmerman), Ian Los, Leon Kerstma (80e Jesse Plat)), Brent Smit (72e Ryan de Boer), Rob ten Wolde, Wilko Vroege, Boris Berghorst, Wilco Stevens.