Steenwijkerwold dendert door.... 4-1 tegen VWC

8 maart 2020 21:15

"Volgens mij is dit weer een heel fijne zondagmiddag". Trainer Gerjan van der Hoogen van Steenwijkerwold maakte na afloop van het treffen (4-1) met het toch zeker talentvolle VWC uit Munnekeburen met zijn mondhoeken pijnlijk dicht bij zijn oren geen geheim van zijn gemoedstoestand. Het was hem bij het verlaten van het veld, dankzij de moderne communicatiemiddelen, niet ontgaan dat de naaste concurrentie in de titelstrijd (Kraggenburg en Zandhuizen) deze middag met lege handen naar huis moest.

De beginfase was voor de thuisclub. In de eerste tien minuten hadden de rood-zwarten drie maal moeten scoren, maar Boris Berghorst mikte uit de voorzet van Henk Jan Timmerman ineens rakelings naast en even later was de voorzet van Vroege te onzuiver om Berghorst een herkansing te gunnen. Tussen deze twee momenten in had Vroege al schitterend de stand op 1-0 bepaald. Een typisch spitsendoelpunt. Vroege kwam bij de eerste paal goed voor zijn man, en met de buitenkant van het rechter voetje werd de voorzet van links (van Jhonno Westerbeek) fraai in het dak van het doel achter Kevin Bron gekruld. Daarna liet de thuisclub zich verleiden tot concentratieverlies. Er slopen te veel slordigheden in het spel en VWC, met o.a. de talenten Jordi Krikke en Hidde van der Laan in hun gelederen, nam af en toe het heft zichtbaar in handen. Een schot van Krikke werd net op tijd door Peter Dekker geblokkeerd. Op het moment dat een gelijkmaker mogelijk leek stond het na ruim een half uur uit het niets zo maar 2-0. Een als voorzet bedoelde bal van Niels Bramsen werd verkeerd beoordeeld door doelman Bron, die ten onrechte was uitgelopen. De bal zeilde onbereikbaar over de ongelukkige doelwachter heen tegen het doelnet. De troostende woorden van verdediger Robin van der Broek aan de doelman leidden tot hilariteit bij doelman en supporters achter het doel. "Ach, bij ons zijn de doelen kleiner…" Omdat Vroege een leep passje van Rob ten Wolde niet op waarde schatte stond het bij de pauze nog steeds
2-0.

Daar kwam na de hervatting vlot verandering in. Berghorst bediende Wilco Stevens op maat en dat betekende 3-0. Even later strafte VWC enige nonchalance in de rood-zwarte defensie via Max Maarssen vlot af (3-1). Een verdiende tegentreffer, maar daarmee was het Stellingwerfse kruit ook wel verschoten. De thuisclub nam het heft weer in handen, maar door te veel onzuiverheden kwamen de bezoekers er met redelijke cijfers af. Een klein kwartiertje voor het eindsignaal van arbiter Visser uit Leeuwarden bepaalde Stevens de eindstand na een aardige solo nog wel op 4-1, maar dat was tevens het slotakkoord.
"Met alle respect voor de andere ploegen, maar als we de komende wedstrijden tegen Kraggenburg, Wacker en Zandhuizen goed doorkomen zullen we goed ons best moeten doen om de titel te ontlopen...," aldus Van der Hoogen.

Opstelling Steenwijkerwold: Gerwin Bosscha, Ian Los (46e Bram Gorter), Peter Dekker, Niels Bramsen (82e Daan Kremer), Henk Jan Timmerman, Erwin Kok, Wilco Stevens, Rob ten Wolde (60e Arjan Dekker), Wilko Vroege, Boris Berghorst, Jhonno Westerbeek.