Steenwijkerwold herstelt zich bij Dwingeloo: 1-3.

10 oktober 2021 20:00

De 75-jarige vv Dwingeloo kon de eerste thuiswedstrijd op het prachtige sportpark “De Hulsebosch” tegen Steenwijkerwold niet met een overwinning bekronen. Integendeel, de bezoekers kwamen tot een verdiende overwinning. Na een 1-2 ruststand werd het uiteindelijk een 1-3 zege.

“Voor de rust was Steenwijkerwold de iets sterkere ploeg, maar wij hebben ook onze kansjes gehad, maar de laatste minuut van de eerste helft en de eerste minuut na de pauze waren voor ons de genadeklap”, erkende trainer Rob Vliek van de thuisclub.
Steenwijkerwold was na het beginsignaal van arbiter René Vree Egberts weliswaar de betere ploeg, maar op het beslissende moment was de eindpass vaak te slordig of er werd niet goed gericht. Ook doelman Erwin Hof bleek over kwaliteiten te beschikken. De eerste de beste kans aan de andere kant was wel direct raak. Sander Nijstad stond aan de basis van een perfecte counter. Dennis Koning werd de diepte in gestuurd, waarna het passje naar Melvin Koning voldoende bleek voor een simpele afronding: 1-0.
Tien minuten later was het ook weer gelijk. Leon Kerstma stuurde Peemen bij een vrije trap op pad. Die trok strak voor, waarna Mitchell Mosterman van dichtbij de prima optredende doelman Erwin Hof verschalkte: 1-1. Op slag van rust mikte Wilko Vroege vanuit een vrije trap vanaf punt 16 onverwacht in de korte bovenhoek, en dat betekende dus 1-2.
Na de thee hadden de gasten direct weer succes. Vanaf de aftrap leek een goede aanval voortijdig te stranden, maar Boris Berghorst slaagde er toch nog in om Peemen te lanceren. Verdediger Joris Jans moest aan de noodrem en dat was voor Dwingeloo desastreus: De bal ging op de stip en Jans zag na zijn tweede geel rood. Het vervolg van de wedstrijd was hoofdzakelijk eenrichtingverkeer richting doelman Hof. Toch waren de Drenten nog tweemaal dichtbij een tegentreffer. Fabian Bosker strandde nog op de weer sterke Bosscha, en een lob van dezelfde Nijstad belandde achter de doelman bovenop de lat. Gescoord werd er wonderlijk genoeg niet meer.
"Ik was wel blij dat het na de mindere voorstelling van vorige week nu wel weer klopte", vond steenwijkerwoldtrainer Gerjan van der Hoogen. ”Maar ik vind dat we de wedstrijd eerder hadden moeten beslissen. De kansen zijn er ruimschoots geweest.”

Opstelling Steenwijkerwold: Gerwin Bosscha, Frank Hankel, Peter Dekker, Henk Jan Timmerman, Ian Los (78e Brian Los), Rick Weijs, Mitchell Mosterman (70e Wilco Stevens), Leon Kerstma (75e Bram Gorter), Wilko Vroege, Boris Berghorst, Colin Peemen (89e Erik Groen).