De club van 100 op pad met de jongste jeugd van de club!!

29 oktober 2021 8:45

Oktober 2021:
Nadat we in augustus hadden gewaterskied met de oudste jeugd waren nu onze jongste voetballertjes de bambino ’s, de JO-7, 8 en de JO-9 aan de beurt voor het jaarlijkse uitje. We gingen met maar liefst 28 kinderen naar de Drentse Koe in Ruinerwold. Vanaf 15 uur druppelde ze één voor één of in groepjes binnen. Voor de herkenbaarheid van dat kleine grut kregen ze allemaal een super cool rood Steenwijkerwold hesje aan die ze ook mee naar huis mochten nemen. Gelukkig was het lekker rustig die middag dus konden ze heerlijk hun gang gaan. Wij hadden onszelf ondertussen gesetteld op een bankje in de binnen speelhal. Het weer was niet heel mooi die middag maar uiteindelijk viel het reuze mee en hebben de kids nog best wel buiten kunnen spelen op de speeltoestellen, kabelbaan, trekkers en luchtkussens. Tussendoor mochten ze een cake versieren en opeten natuurlijk al hadden ze er bijna geen tijd voor want er werd binnen druk samengewerkt aan het bouwen van een huis van grote blokken en gereden op de (stoffen) paarden. Tegen 17.15 uur was het tijd voor patat met een snack erbij want van al dat spelen krijg je reuze honger natuurlijk. Na de patat kregen ze nog een ijsje en toen kwamen de eerste ouders de kids ophalen. Alle kinderen en wij zelf ook hebben genoten van deze middag.

Diezelfde avond gingen Lian en ik gelijk door naar fit en fun in Wolvega want de JO10 teams mochten gaan lasergamen.
Er waren 12 jongens en 2 meisjes aanwezig. Er werden 2 teams gemaakt die het tegen elkaar gingen opnemen Het was best spannend want het was wel donker binnen. Twee keer 12 minuten lang ging het erom wie individueel de meeste punten kon scoren en welk team het beste was. Tussen de potjes door kregen ze ranja met een zakje chips of snoep. Dit is toch jaarlijks wel een favoriet spel van veel kinderen.

Als laatste gingen we 8 oktober met de JO11, JO12 en MO13 naar jumpstyle in Heerenveen. In totaal gingen er 27 kinderen mee. We hadden het hele jumpstyle voor ons alleen dus dat was wel echt vet natuurlijk. Nadat de jump sokken waren uitgedeeld en de uitleg voorbij was konden ze gaan springen op de trampolines. Er was ook een foampit en een Big Air Bag waar je coole tricks kon leren onder toeziend oog van de jump masters.
Na een uur springen, en daar krijg je best wel honger van, was het tijd voor patat met een snack erbij. Aan de meiden en jongens tafel werd er gezellig gekletst met elkaar.

In het voorjaar van 2022 zijn we weer van plan om de greppeltocht te organiseren. Deze kon door de lockdown tot 2 x toe niet door gaan helaas maar we gaan wederom een nieuwe poging wagen. Data volgt zo spoedig mogelijk.

Groetjes Lian Dam en Simone van Sleeuwen

IMG-20211008-WA0006.jpg