Steenwijkerwold beter dan Mildam: 6-2.

7 november 2022 19:45

Steenwijkerwold nam zondagmiddag revanche voor de 3-0 nederlaag van vorige week. Slachtoffer was het zwakke, maar positief voetballende Mildam, dat het dit seizoen nog erg moeilijk gaat krijgen.

Al na zes minuten nam de thuisclub een voorsprong. De voorzet van Devin Bouma werd prima doorgekopt door Rick Weijs, waarna Mitchell Mosterman doelman Peter Hoekstra koppend klopte: 1-0. Ook Ian Los had er blijkbaar zin in. Twee afstandsschoten waren dichtbij succes, maar de eerste werd prima door doelman Peter Hoekstra verwerkt en de tweede miste het doel op een half metertje. Even later betaalde het geniale inzicht van Bram Gorter zich uit: een leep passje gaf Colin Peemen de vrijheid en een slim tikje later stond de 2-0 op het scorebord. Op slag van rust wist opnieuw Peemen wel raad met de dieptepass van Weijs en stond het halverwege al 3-0. De gasten hadden hun offensieve kwaliteiten tot dan behoorlijk weten te verbergen, en op de 3-0 ruststand was niets aan te merken.

Direct na de pauze was het al 4-0. Na een één-tweetje tussen Peemen en Boris Berghorst miste Peemen de volgende treffer op hilarische wijze, waarna Berghorst alsnog corrigerend optrad: 4-0. De druk van de thuisclub nam enigszins af, en het gaf de Friezen de gelegenheid vaker de aanval te zoeken. De gasten kwamen door een ongelukkig eigen doelpunt van Weijs nog terug tot 4-1, maar direct daarna strafte Peemen een te zachte terugspeelbal van Mart Wilming genadeloos af: 5-1. Matthijs Velkers kopte uit een hoekschop van Luca Wijngaard de tussenstand nog naar 5-2, maar Hein Winter bepaalde de eindstand middels een directe vrije schop langs het muurtje op een verdiende 6-2.

“We hebben vanmiddag met volle inzet gespeeld”, vond trainer Gerjan van der Hoogen na afloop. “En, ook niet onbelangrijk, we hebben een redelijk aantal van de scoringskansen benut. Er waren een paar heel mooie doelpunten bij”.

Opstelling Steenwijkerwold: Stijn Blum, Devin Bouma, Peter Dekker (70e Daan Kremer), Ian Los, Hein Winter, Mitchell Mosterman (65e Bas Wijdenes), Bram Gorter, Boris Berghorst, Rick Weijs, Colin Peemen (70e Ryan de Boer), Jan Oord.