Steenwijkerwold periodekampioen !!

4 december 2022 17:30

De hoofdmacht van Steenwijkerwold werd zondagmiddag zonder zelf te spelen periodekampioen van de 3e klasse A.

Tot vandaag (zondag) waren er nog drie kandidaten: Steenwijkerwold, Wacker en Read Swart. De laatste twee ploegen konden, met nog twee wedstrijden ta gaan, nog op gelijke hoogte komen, maar moesten dan wel de twee achterstallige wedstrijden winnen en wat aan hun doelsaldo gaan doen. Dat lukte dus niet. De toeschouwers zagen bij Read Swart tegen Dwingeloo geen doelpunten en Wacker liep bij hekkensluiter Mildam zelfs tegen een totaal onverwachte 5-3 nederlaag aan.

De stand bovenin is nu:

Steenwijkerwold  9 - 20   +12
Ruinen                 10 -18    + 7
RKO                       9-  15    +2
Read Swart           9-  15    +2
Wacker                  9-  14    +1

Volgende week speelt Steenwijkerwold de laatste wedstrijd van de eerste periode uit bij RKO, dat ook grote plannen heeft voor de eindrangschikking.