Steenwijkerwold verliest bekerwedstrijd van Oldeholtpade: 0-3.

14 september 2023 18:30

Steenwijkerwold kan zich na de verdiende 0-3 bekernederlaag tegen Oldeholtpade volledig richten op de komende competitie. De thuisclub kende nog enige absenten, en moesten toezien hoe de gasten uit Oldeholtpade over het algemeen de betere ploeg waren.

De bezoekende blauwhemden startten sterk. Toch kregen beide ploegen in de eerste helft maar een paar goede kansen op een voorsprong. Marius de Vries kopte een keer rakelings voorlangs, waarna Bas Wijdenes en Sem Huisman aan de andere kant het doel misten. Doelman Stijn Blum voorkwam een achterstand voor de thuisclub door een kopbal van Marius de Vries spectaculair te stoppen. Bij de pauze stond het nog steeds 0-0. Na de thee beslisten de gasten de wedstrijd. Met nog een kwartier te gaan zorgde Rudie de Vries voor de 0-1, waarna Wouter de Vries voor de 0-2 zorgde. In blessuretijd zette Mark de Vries de “3” op het scorebord. Namens de thuisclub hadden Sem Huisman, Daan Kremer en Bas Wijdenes nog het aluminium geraakt.
Trainer Gerjan van der Hoogen  zat er niet zo mee. “We hadden natuurlijk geen ambities om de beker te winnen, en we proberen ons te richten op tegenstanders die echt beter zijn dan wij, want dat gaat na onze promotie naar de tweede klasse natuurlijk vaker gebeuren. We zijn er nog niet, maar we zijn op de goede weg.”

Opstelling Steenwijkerwold: Stijn Blum, Peter Dekker, Daan Kremer, Jan Oord, Sven Epema (70e Devin Bouma), Jesse Plat (75e Frank Hankel), Hein Winter, Boris Berghorst, Sem Huisman (75e Chris Posthuma), Wilco Stevens, Bas Wijdenes