De Tukkers maat te groot voor Steenwijkerwold: 7-0.

12 oktober 2023 15:00

Trainer Gerjan van der Hoogen van Steenwijkerwold had het drie weken geleden al voorspeld: “De ploegen uit Twente zijn een klasse beter dan de rest en die mag onderling uitmaken wie zich handhaaft”. De uitslagen in de 2e klasse I wijzen ook al in die richting en zondagmiddag moest Steenwijkerwold in Albergen tegen De Tukkers ervaren hoe de verhoudingen op dit niveau toch nog behoorlijk scheef kunnen liggen. De bezoekers figureerden in een ongelijk treffen, dat nauwelijks een wedstrijd mocht worden genoemd, en moesten een 7-0 nederlaag incasseren. Daar was weinig op af te dingen.

Al na vijf minuten kwam de thuisclub na een ingestudeerde hoekschop via Marco Stege op 1-0, en nauwelijks tien minuten later verdubbelde Kars Velthof de marge: 2-0. Nog voor de pauze werd het door Kjell Huisman 3-0. Het was inmiddels ook al lang duidelijk dat er vanmiddag hooguit iets aan de spreekwoordelijke eer kon worden gedaan.

Na de thee bleven De Tukkers het spel dicteren. Door een bijzonder hoog tempo, gekoppeld aan uitstekend positiespel en passing kon de ploeg die ook nog eens individuele klasse etaleerde verder uitlopen. Joep Egberink, Sven Masselink en twee maal Kjell Huisman bezorgden de thuisclub een onbetwiste 7-0 zege. Doelman Stijn Blum had bij de treffer van Masselink nog wel even een gulle bui, maar compenseerde dat later wel weer met twee prima reddingen bij doelpogingen van Egberink en Huisman. Colin Peemen was na een combinatie met Boris Berghorst nog wel dichtbij een tegentreffer, maar doelman Rens Davina lag goed in de weg.

“Ik was hier al bang voor”, bekende Van der Hoogen na afloop. “We kennen de verhoudingen in deze klasse en deze ploeg was vanmiddag ruim een maat te groot voor ons. Ik vrees dat we zoiets dit seizoen nog wel eens mee gaan maken…”

Opstelling Steenwijkerwold: Stijn Blum, Devin Bouma, Peter Dekker, Sven Epema (66e Jan Oord), Frank Hankel, Daan Kremer, Rick Weijs, Hein Winter (34e Colin Peemen), Sem Huisman, Bram Gorter (66e Jesse Plat), Boris Berghorst (75e Chris Posthuma).