Steenwijkerwold naar geflatteerde nederlaag bij EMMS: 3-2.

12 november 2023 21:30

Steenwijkerwold hield aan de ontmoeting met EMMS in Slagharen een katerig gevoel over. In het begin ging de wedstrijd behoorlijk gelijkop, maar een zwak kwartiertje voor de pauze was fataal. In die periode scoorde de thuisclub liefst drie maal. De gasten kwamen nog terug tot 3-2, maar de verdiende gelijkmaker kwam niet meer.

Trainer Erik Hein van de thuisclub zag het vooraf wel zitten. “We hebben in het begin van de competitie slecht gepresteerd, maar toen misten we zeven basisspelers. We zijn nu weer nagenoeg compleet, en nu moeten we maar eens punten gaan pakken”.

De eerste helft ging behoorlijk gelijkop. De ploegen waren behoorlijk aan elkaar gewaagd, en niets leek er op dat voor de pauze nog drie keer gescoord zou gaan worden.

Toch gebeurde dat. “Ik zag het wel aankomen”, verzuchtte steenwijkerwoldtrainer Gerjan van der Hoogen na afloop. “We begonnen te veel duels op het middenveld te verliezen, en dan weet je dat het mis gaat”.

Dat klopte helemaal. Steenwijkerwold had pech dat Ian Los al snel geblesseerd moest uitvallen. In een kwartier tijd nam EMMS een geflatteerde 3-0 voorsprong. Glenn ter Wielen maakte optimaal gebruik van een voorzet vanaf de rechtervleugel, en scoorde van dichtbij de 1-0. Vijf minuten later stond het ook al 2-0, toen Moehjiddin Brinkman snel profiteerde van te veel vrijheid, en in blessuretijd maakte Jordi van der Heyden het trio vol: 3-0. Dat werd ook de ruststand.

Na de thee bleek de organisatie bij de gasten weer hersteld, en de thuisclub kwam er nauwelijks nog aan te pas. Al na vijf minuten rondde Wilco Stevens een pass van Boris Berghorst voorbeeldig af (3-1) en een kwartiertje later rondde Brian Los op aangeven van Stevens een moeilijke mogelijkheid al even voorbeeldig af: 3-2. De thuisclub werd nerveus, en moest nog enkele kansen op de gelijkmaker toestaan. Colin Peemen had nog een paar goede schietkansen, maar doelman Kevin Mepschen bleef de situatie meester. In de laatste minuut claimde Brian Los nog een strafschop toen hij in de hoek van de zestien door Sander Eggen aan zijn arm werd getrokken, maar arbiter Sjoukje de Jong vond het geen strafschop waard. De thuisclub was erg blij met het eindsignaal.

Opstelling Steenwijkerwold: Stijn Blum, Devin Bouma, Sven Epema, Daan Kremer, Ian Los (10e Peter Dekker), Jesse Plat (46e Wilco Stevens), Rick Weijs, Boris Berghorst, Ian Los, Sem Huisman (46e Bas Wijdenes), Colin Peemen