Steenwijkerwold verliest nipt van Suriyoye Mediterraneo: 3-2.

28 november 2023 23:00

Het treffen in Enschede tussen Suryoye-Mediterraneo en Steenwijkerwold was een wedstrijd die meer toeschouwers verdiende dan het kleine honderdtal dat de zijlijnen van het veld omzoomde. In een aantrekkelijk schouwspel nam de thuisclub voor de pauze een 1-0 voorsprong, die na de rust tot 3-0 werd uitgebouwd. De bezoekers kwamen sterk terug tot 3-2 en waren in de spannende slotfase nog een paar keer dicht bij de gelijkmaker. Dat mocht er niet meer van komen. Eindstand dus 3-2.

Na de aftrap maakten de gastheren direct indruk met hun tempo en individuele klasse. Aanvankelijk waren de Twentenaren dan ook de bovenliggende partij, maar Steenwijkerwold bood goed tegengas en gaf weinig kansen weg. Na ruim een half uur werd het dan toch 1-0. Een snelle omschakeling lag aan de basis. Ruben Katalanc werd op rechts gelanceerd en bediende Johannes Sakar op maat. Een prachtig geplaatst schot maakte van Stijn Blum een kansloze keeper. Met deze 1-0 werd ook de pauze bereikt.

Na een uur spelen ging het even mis bij de gasten. Blum keerde een schot van dichtbij nog wel, maar kreeg het leer niet onder controle. Nemroud Eliyo strafte af: 2-0. Nauwelijks drie minuten later leek de wedstrijd beslist, toen Anatolii Salenkov de bal loepzuiver over de rood-zwarte defensie plaatste. Sven Epema kon er nèt niet bij, waarna Koran Arslay van dichtbij intikte: 0-3. Steenwijkerwold kwam wel ijzersterk terug.
Sem Huisman kreeg kort na de pauze al een prima kans aangeboden door Colin Peemen, maar hij schoot tegen doelman Lucas Akgun. Met nog 20 minuten te gaan kwam er weer wat spanning terug. Bas Wijdenes stuurde Boris Berghorst alleen richting Akgun, die met een fraaie boogbal werd verschalkt. Toen even later Devin Bouma Wijdenes op rechts wegstuurde en deze ook al de roos trof raakte de thuisclub zowaar nog in paniek. Er waren nog enkele hachelijke situaties voor het doel van de gastheren, maar meer doelpunten kwamen er niet.

Trainer Gerjan van der Hoogen van ’t Wold was teleurgesteld, maar reëel. “We hebben vanmiddag verloren van alweer een goede ploeg. Toch waren we dichtbij een puntje. Terwijl we achterin weinig weggaven lieten we op cruciale momenten een paar goede kansen liggen. Kortom: met een beetje meer geluk had er een puntje in gezeten…”

Opstelling Steenwijkerwold: Stijn Blum, Devin Bouma, Sven Epema, Daan Kremer, Peter Dekker, Brian Los (46e Wilco Stevens) , Rick Weijs, Sem Huisman (67e Bas Wijdenes), Jesse Plat (72e Hein Winter), Boris Berghorst (72e Mitchell Mosterman), Colin Peemen.