Dalen te sterk voor Steenwijkerwold: 0-3.

20 december 2023 12:15

In de laatste wedstrijd voor de winterstop trok Steenwijkerwold op eigen veld tegen Dalen met 0-3 opnieuw aan het kortste eind. De bezoekers waren de betere ploeg en na afloop was er dan ook weinig discussie over de vraag of er sprake was van een terechte winnaar. Na een 0-1 ruststand werd het in de laatste 20 minuten nog 0-3.

“We hebben terecht verloren”, vond trainer Gerjan van der Hoogen na afloop. “Toch heeft het ons ook niet mee gezeten. Als we voor de pauze één van de weinige goede kansen benutten kan het allemaal heel anders lopen. Je moet dan wel een goeie dag hebben, maar daar was deze keer geen sprake van. We gaven de doelpunten veel te gemakkelijk weg.”

De eerste helft waren de gasten al de overwegend betere ploeg. Steenwijkerwold leed te vaak onnodig balverlies en de eerste treffer viel na 25 minuten. De thuisdefensie slaagde er niet in om op te ruimen, waarna Tijmen Venhorst uit een bijna onmogelijke hoek toch nog raak mikte: 0-1. De kansen voor de thuisclub om hier iets tastbaars tegenover te zetten waren spaarzaam, maar niet gering. Eerst verscheen Colin Peemen na een misverstand tussen Niels Koert en doelman Kevin Borgman alleen voor de keeper, maar de lob ging naast. Even later verschafte Rick Weijs Jesse Plat een goede schietkans, maar ook deze keer mankeerde het aan de juiste richting.

Na de thee volhardde de thuisclub bij balbezit in slordig spel, enbleef het overwicht van Dalen in stand. Het werd na ruim een half uur spelen 0-2 toen Dalen even te veel ruimte kreeg en al weer Venhorst vrij gemakkelijk de juiste richting vond. Met nog 20 minuten te gaan bepaalde Wessel Drogt de eindstand op 0-3. De thuisclub drong nog wel even aan, maar besefte dat er weinig meer te winnen was. Dalen behoudt hierdoor de aansluiting met de kopgroep.

Opstelling Steenwijkerwold: Stijn Blum, Devin Bouma (71e Hein Winter), Daan Kremer, Sven Epema, Peter Dekker, Brian Los (77e Jan Oord), Sem Huisman. Jesse Plat (83e Maik Bijl), Colin Peemen (71e Wilko Vroege), Rick Weijs, Boris Berghorst.