Goede zaken Steenwijkerwold: 0-2 winst bij Erica.

17 januari 2024 19:00

Steenwijkerwold deed zondagmiddag onder gure omstandigheden op sportpark “De Veenschappen" in de strijd om handhaving in de 2e klasse H uitstekende zaken door met 0-2 te winnen van concurrent Erica. De gasten waren bijna de gehele wedstrijd de bovenliggende partij, en de overwinning mag dus als “terecht” worden gekwalificeerd.

Trainer Gerjan van der Hoogen kon zijn goede humeur dan ook nauwelijks verbergen, en waarom zou hij ook. “We hebben nauwelijks een kans weggegeven, terwijl wij al in het begin de kansen op 0-2 hebben gehad. Een volkomen verdiende winstpartij dus. Bovendien ben ik erg blij dat we door het ontbreken van enkele wintersporters met deze erg jonge ploeg toch deze terechte winst konden boeken. Opmerkelijk, omdat dat we de laatste weken door de veldomstandigheden geen enkele keer hebben kunnen trainen.”

Steenwijkerwold kreeg de eerste tien minuten twee prima kansen om op voorsprong te komen, maar Colin Peemen vond niet de juiste richting of vuurde met te weinig kracht. Aan de andere kant trof Ricardo Bruins na slordig balverlies van Jesse Plat nog de bovenkant van de lat. Even later werd Peemen net buiten de zestien door Janiek Jongsma neergelegd. Peemen zelf mikte uit de door arbiter Arjan Alkema toegekende vrije trap de bal toch nog achter doelman Bram Gebbeken: 0-1. Steenwijkerwold liet af en toe mooie dingen zien en bleef de betere ploeg zonder nog echte kansen te scheppen. Erica probeerde het via Jori Ebbinge nog een keer van afstand, maar doelman Stijn Blum wist te redden.

Direct na de pauze verdedigde de thuisclub zwak uit. Jongsma schoot tegen tegenstander Sem Huisman aan, en via diens lichaam rolde de bal zomaar panklaar voor de voeten van de zojuist ingevallen Hein Winter en die bracht de Drenten vanaf 20 meter de genadeklap toe.  Steenwijkerwold controleerde de wedstrijd verder vrij gemakkelijk. Erica kwam via Syb Lathouwers nog een keer tot een lastig afstandsschot, maar Blum liet zich niet meer verrassen. Het slotoffensief van de thuisclub bleef vruchtenloos.

Opstelling Steenwijkerwold: Stijn Blum, Daan Kremer, Sven Epema, Ian Los (52e Guus Schipper), Brian Los, Sem Huisman, Jesse Plat (36e Hein Winter), Rick Weijs, Boris Berghorst, Bas Wijdenes, Colin Peemen.