Uitglijder Steenwijkerwold bij RSC: 6-1.

26 maart 2024 22:30

Uit bij RSC in Rossum stokte de zegereeks van Steenwijkerwold. Onder erbarmelijke weersomstandigheden trokken de bezoekers met 6-1 aan het kortste eind.

“Ach, het was onze middag niet”, constateerde trainer Gerjan van der Hoogen. “De concentratie liep direct al een forse deuk op toen de scheidsrechter het grasveld, dat volledig blank stond, afkeurde. Alternatief: het kunstgrasveld, waar nog wel een paar vrouwenteams aan het voetballen waren, die eerst nog even van het veld moesten worden geplukt. We hebben wel kansen gehad, maar de thuisclub was bijzonder scherp en de eerste drie counters vlogen er oog allemaal in. Dan Weet je het wel dat het niet onze middag gaat worden. Maar we hebben gewoon terecht verloren van een goede ploeg.” Met drie scherpe counters had de thuisclub via Noah Franceschina (2x)en Danny Oude Lashof de ruststand al op 3-0 bepaald. Lashof maakte ook de drie overige treffers. Colin Peemen poetste de nul weg: 6-1.

Opstelling Steenwijkerwold: Leo Vloedbeld, Devin Bouma (46e Boris Berghorst), Daan Kremer, Sven Epema, Ian Los, Sem Huisman (46e Niels Bramsen), Brian Los, Rick Weijs (70e Wilco Stevens), Peter Dekker, Bas Wijdenes (60e Mitchell Mosterman), Colin Peemen.