Suryoye Mediterraneo ontsnapt aan remise bij Steenwijkerwold: 0-2.

23 april 2024 23:00

Het treffen tussen thuisclub Steenwijkerwold en Suryoye Mediterraneo was het aanzien helemaal waard. Beide ploegen waren goed aan elkaar gewaagd, en achteraf kan worden geconcludeerd dat de gelukkigste heeft gewonnen, en dat waren de gasten uit Enschede. Kort voor het einde van de wedstrijd scoorden de bezoekers twee maal: 0-2 dus.

Bijna de gehele wedstrijd ging het gelijk op. De eerste prima kans was voor de thuisclub toen verdediger Sharbel Abouzeid de bal liet glippen en Bas Wijdenes zo maar alleen voor doelman Lucas Akgun verscheen. Deze redde echter uitstekend, zoals hij dat deze middag nog enkele keren zou doen. Halverwege de eerste helft kregen de Twentenaren een uitgelezen mogelijkheid om een voorsprong te nemen toen Guus Schipper zijn tegenstander iets te enthousiast binnen de bekende grenslijnen onderuit liep. De prima leidende arbiter Mansouri uit Vollenhove legde de bal op de stip, maar aanvoerder Chris Cicek schoot naast. Daarna wisselden de kansen elkaar aan beide kanten snel af. Beide doelmannen stonden treffers echter in de weg. Vooral Lucas Akgun van de gasten voorkwam zeker drie zeker lijkende treffers, en excelleerde bij knallen van Mitchell Mosterman en Sem Huisman. In de slotfase sloegen de gasten toch nog toe. Eerst kopte Cicek uit een vrije schop van invaller Armaan Manbodh feilloos raak, daarna soleerde Orshein Eiluo fraai naar 0-2. Na deze twee treffers kreeg Steenwijkerwold nog twee mogelijkheden om iets terug te doen, maar Boris Berghorst en Huisman vonden, u raadt het al, de formidabele Akgun op hun goedbedoelde pad.

Trainer Gerjan van der Hogen worstelde na afloop met zijn gevoelens. “Aan de ene kant ben ik trots dat we ook zonder Colin Peemen (geblesseerd), Sven Epema (geblesseerd) en Ian Los (vakantie) een puike partij hebben gevoetbald. Aan de andere kant ben ik teleurgesteld omdat in de slotfase een naderende 0-0 remise verloren gaat, maar ik kan ook niet zeggen dat het onverdiend was. Ik denk dat de individuele klasse van onze gasten de doorslag heeft gegeven”.

Opstelling Steenwijkerwold: Leo Vloedbeld, Devin Bouma, Daan Kremer, Peter Dekker, Guus Schipper, Brian Los (80e Ramon ter Schure), Boris Berghorst (80e Wilko Vroege) , Jan Oord, Rick Weijs, Bas Wijdenes (46e Mitchell Mosterman), Sem Huisman.