Nieuwsbrief April 2019

Nieuwsbrief #1 - April 2019

Nieuwsbrief sv Steenwijkerwold.

Beste leden,

Uit onderzoek dat we hebben laten doen door studenten van de Hogeschool is gebleken dat we als bestuur nog directer zouden moeten communiceren met onze leden. Vandaar dat we gaan proberen om de zoveel tijd een nieuwsbrief rond te laten gaan met zaken die bij ons de bestuurstafel passeren of zaken die wij vinden dat de aandacht verdienen.

Velden:

Er zijn weer gesprekken geweest met de gemeente Steenwijkerland en veld 5 de oefenhoek is bewerkt tot een zandveld. Dit laatste natuurlijk tot groot verdriet maar zoals de situatie was kon het niet langer. In de zomer gaan we aan de slag met dit veld en ook met veld 6 wat door bezanden een betere absorberende bovenlaag moet krijgen. Ook de drainage van veld 1 wordt nogmaals bekeken.

Toiletten:

Tekenaar Aalt Hoen uit Wolvega heeft een voorstel gedaan om kleedkamer 5/6 van de gymzaal toe te wijzen aan onze kantine en daar toiletten en een Mindervaliden toilet met baby verschoon plank te realiseren. Komende weken gaan we met dit plan aan de slag om te bekijken of dit door iedereen gedragen kan worden en wat de kosten zijn. Onder onze leden wordt naast eigen redzaamheid dan het werk uitgezet.

Technische Commissie:

Tot aan de zomer hebben we in de persoon van Gerjan van der Hoogen een 1 mans TC voor het lopende seizoen. Uiltje de Roos en Gerrie Timmermans, er wordt nog een derde persoon gezocht zijn de tweede TC en hun taak is een nieuwe structuur voor de seniorenafdeling te bedenken en een nieuwe hoofdtrainer te zoeken.

Alcohol onder de 18:

Het bestuur constateert dat we nog steeds met regelmaat jongeren onder de 18 aan het bier zien. We snappen dat het niet de leukste regel is maar het is de wet en daar hebben wij ons als vereniging aan te houden. Help ons om dit probleem op te lossen. Bij controle en aangetoonde strafbare feiten zal het bestuur de boete verhalen op de boosdoeners. Dit zal middels borden in de kantine ook permanent aan iedereen kenbaar gemaakt worden.

Roken:

Dat roken ongezond is hoeven we niemand uit te leggen. We zijn als bestuur bezig in navolging van alle voetbalclubs in Meppel het roken aan banden te leggen. We hebben alle verenigingen in Steenwijkerland gevraagd of ze mee willen in een rookverbod op zaterdag tot 13.00 uur op het gehele terrein. Daarnaast willen we iedereen erop wijzen dat in onze gebouwen, bij de ingang, in en rondom de gangen van de kleedkamers of buiten de kleedkamer en op alle velden niet gerookt mag worden.

Vrijwilligers:

Helaas ontkomen wij als de sv Steenwijkerwold ook niet aan het individualisme en zien we met lede ogen ook ons vrijwilligersbestand slinken. We zoeken op alle fronten mensen. Jeugdleiders, trainers, kantinevrijwilligers, terreinhelpers/klein onderhoud, oud papierinzamelaars etc. etc. Meld je aan want we kunnen niet zonder vrijwilligers onze mooie vereniging in de benen houden.

Website en ClubApp:

Zoals mogelijk al wel gezien hebben we de website vernieuwd door over te stappen op het systeem van Voetbalassist. Dit was noodzakelijk omdat we graag een koppeling willen tussen verschillende systemen en tevens de mogelijkheid blijven bieden het programma goed te tonen en sponsoren te kunnen bedienen. Daarnaast krijgen we met dit systeem een heuse App voor op de smartphone. Deze kun je in de store downloaden door te zoeken op VoetbalAssist ClubApp. Na installatie kun je daarin sv Steenwijkerwold zoeken.

Op- of aanmerkingen?
Neem contact op via [email protected]